What Is Lyme Disease?

ixodes ricinus - lyme stockfoto's en -beelden

Micro-organismen die de ziekte van Lyme veroorzaken, kunnen microscopisch klein zijn of groot. De microscoop kan ze alleen zien en niet de tekenen en symptomen aan de oppervlakte. Hierdoor wordt de ziekte van Lyme vaak laat gediagnosticeerd. Dit is een groot probleem.

Om erachter te komen of u de ziekte van Lyme heeft, zal de arts een bloedonderzoek doen. Na de test worden antibiotica voorgeschreven. Als de infectie niet reageert op de antibiotica, zal de arts cortisone medicijnen voorschrijven. Dat is een sterke oplossing en moet worden gevolgd totdat een remedie is gevonden.

Wat is de ziekte van Lyme?

De ziekte van Lyme wordt veroorzaakt door een bacterie genaamd Borrelia burgdorferi. Als Borrelia burgdorferi zich in uw lichaam kan vermenigvuldigen, veroorzaakt dit huiduitslag, pijn en koorts. Als u huiduitslag, rode vlekken met blaren en korst, koorts en hoofdpijn heeft, moet u voor een professionele diagnose naar een gecertificeerde infectieziektekliniek gaan.

Wat is de behandeling van de ziekte van Lyme?

Allereerst is het belangrijk om de vroege stadia van de ziekte te diagnosticeren. Om de ziekte van Lyme te diagnosticeren, zal de arts een microscopisch onderzoek van weefsels in het lichaam uitvoeren. De arts zal onder meer op zoek gaan naar witte vlekjes, osteomyelitis en het wasting-syndroom. Microscopisch onderzoek kan enige informatie geven over de ziekte van Lyme.

Als de arts de aanwezigheid van de ziekte van Lyme bevestigt, geeft hij u de naam van de besmette persoon en het soort contact dat de persoon had vóór de ziekte van Lyme. Hij zal u ook de naam vertellen van het dier dat bij het contact betrokken was. Testmonsters van de vloeistoffen van de patiënt voor en na de ziekte van Lyme moeten voor analyse naar het laboratorium worden gestuurd. Voor het testen van de ontlasting zal de arts een detectietest gebruiken die de aanwezigheid van Borrelia burgdorferi-organismen zal testen.

Er wordt een verscheidenheid aan antibiotica gebruikt die het organisme kunnen doden. Meestal zal de arts Sporanox, Zuigtabletten voorschrijven en Parasite Joint Solution weigeren.

Hoe lang duurt het om de ziekte van Lyme te diagnosticeren en te behandelen?

De incubatietijd van de ziekte is 30 dagen.

Dezelfde periode is nodig om de infectie te diagnosticeren.

De gehele behandelingskuur duurt ongeveer 6 weken.

De snelheid van de behandeling is gebaseerd op de aard van de ziekte van de patiënt en andere factoren.

Patiënten die een vroeg diagnosticeerbaar stadium van de ziekte hadden en vroeg werden behandeld, kunnen een betere overlevingskans hebben. Degenen die langdurig met antibiotica moesten worden behandeld, hebben een langere behandeling en een duurdere behandeling nodig. teken kunnen binnen enkele weken weer actief worden. Dit betekent dat de behandeling moet worden herhaald.

Welke dingen kunt u doen om de ziekte van Lyme te voorkomen?

Although you cannot completely avoid ticks, you can take steps to make sure the risk of infection is reduced. People who are sometimes bitten by a tick and then are bitten again and again should check with their doctor about tick prevention.

If you are buying a pet, ensure the animal has been treated for ticks and fleas. ticks may have negative symptoms but fleas may carry ticks. You should also change pet to human and human to human contact.

No matter where you are, have a first aid plan in place. If you are hiking, find a site with fresh air. Find a site with a good resting place. Fill your first aid kit with pain relief medicine appropriate for the type of injury. It is also important to know which medicines should be replaced if they fail to prevent infection.

uniforms at work place should be changed at least once a year.

You should always carry medicinal emergency kit in case of ticks.

Make sure you always maintain a good insect repellent. It should contain wearing tegular binders, combs and tweezers. Whether camping or working areas it is always best to be pro-active and equipped. ticks respond to standing still, so if they are traveling you need to be checked too. ticks can jump onto your calves, genitals and feet. So it is especially important to check the legs of the person sitting or lying on the couch. Tegular binders can be used to bind the tegular bristles in the event of a tick bite. This is important because the tick may not pull the leech to the area of the bite. If it does, immediately replace tegular binders with a good antiseptic. The site also needs cleansing with soap and warm water. Don't forget to wash your hands afterward.

Bijt nooit in de huid van een persoon met een teek op uw huid.